درآمد پتینه کاری ساختمانی چقدر است و آینده شغلی این حرفه چگونه است؟

درآمد پتینه کاری ساختمانی چقدر است؟ مردم حاضرند چقدر برای پتینه کاری هزینه کنند؟ آینده شغلی این حرفه چگونه است؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله از آکادمی تخصصی آموزش پتینه کاری رنگ و ابزار به آن ها می پردازیم پس، تا انتهای این مطلب جامع و کاربردی با ما همراه باشید.

آیا درآمد پتینه کاری ساختمانی خوب است؟

بسیاری از هنرجویان و علاقه مندان به هنر از ما می پرسند که درآمد پتینه کاری چقدر است؟ آیا درآمد این کار هنری کافی و خوب است؟ در جواب باید گقت درآمد پتینه کاری بسته به هنر و سلیقه مجری(مجریان) آن متفاوت است. چیزی که به طور کلی می توانیم بگوئیم این است که درآمد پتینه به نسبت مشاغلی که نیاز به زمان طولانی برای یادگیری و آموزش دارند تا به صورت استادکار وارد چرخه شوند خوب است.

پتینه کاری هنری است که با یادگیری آن به‌ راحتی می‌توان در زمینه‌ های مختلفی مشغول به‌ کار شد. بخشی از این زمینه‌ ها ارتباط مستقیم با صنعت ساختمان دارند که از آن جمله می‌ توان به اجرای پتینه روی دیوارها به‌ عنوان پوشش و نیز اجرا بر روی بخش‌ هایی از دیوار، سقف، گچ‌ بری‌ ها و ستون‌ ها برای تزئین اشاره کرد. اما بسیاری از علاقمندان به هنر و حرفه پتینه‌کاری می‌خواهند بدانند میزان درآمد یک پتینه‌کار چقدر است؟ به‌همین دلیل در این مطلب از آکادمی رنگ‌ و ابزار به پاسخ این سوال می پردازیم تا مشخص شود درآمد پتینه کاری ساختمانی چقدر است.

درآمد پتینه کاری ساختمان چقدر است

همانطور که می دانید یکی از کاربردهای پتینه ایجاد یک اثر هنری روی سطح دیوارهای ساختمان است. به نظر شما این اثر هنری چقدر می ارزد؟ مسلما روی هنر نمی شود قیمت گذاشت اما از آنجا که لازم است برای هر کاری متر و معیاری در نظر گرفته شود قیمت های مختلفی برای این هنر در نظر گرفته خواهد شد. در ادامه به بررسی درآمد پتینه کاری ساختمانی و عوامل موثر بر آن می پردازیم.

آشنایی با حرفه پتینه کاری ساختمانی

پتینه کاری به‌ طور کلی هنری با زمینه‌ ها، تکنیک‌ ها، کاربرد ها و متریال‌ متنوع است. اصل کلی در این حرفه ایجاد نوعی نمای سنتی لوکس یا نوعی کهنگی مدرن است. برای مثال پتینه‌ کاران برای اجرای پتینه روی سطوح مختلف از جمله دیوارها یا حتی آیتم‌ های دکوراسیون مانند کمد ها از تکنیک‌ هایی مانند ایجاد سایه، ایجاد سطح مات، ایجاد تیرگی و رنگ‌پریدگی یا اکسید شدن استفاده می‌ کنند. گاهی برای ایجاد ظاهر متفاوت به‌ جای رنگ‌ ها و پودرهای محلول از ورق‌ هایی پر زرق و برق و شکیل مانند ورق طلا استفاده می‌ کنند. مزیت این روش نیز در این است که مواد پتینه را می‌ توان روی طیف متنوعی از سطوح از سنگ، گچ، پارچه و انواع فلزات مانند مس و مفرغ اجرا کرد.

عوامل موثر بر درآمد پتینه کاری ساختمانی

عوامل بسیار متنوعی در میزان درآمد پتینه‌ کاران تاثیر دارند. یکی از این عوامل، سبک کاری آن‌ ها می باشد. در واقع ده‌ ها تکنیک، سبک و مدل برای اجرای پتینه در ساختمان‌ ها وجود دارد که هر کدام نیازمند آموزش‌ های خاص خود و ابزارها و متریال‌ متنوع هستند.

عوامل موثر بر درآمد پتینه کاری کدامند

برخی از این تکنیک‌ ها عبارتند از:

  • پتینه‌کاری با رنگ
  • پتینه‌کاری با پلاستر
  • پتینه‌کاری با کاردک
  • پتینه‌کاری با ورق طلا و نقره
  • پتینه برجسته
  • پتینه با راه راه کردن دیوارها

هر یک از این روش ها می تواند در تعیین درآمد پتینه کار موثر باشد. خروجی کار و هنر دست پتینه کار است که باعث تعیین قیمت پتینه کاری می شود. بنابراین از دیگر عوامل موثر بر درآمد پتینه‌ کار میزان تجربه او است. قطعا درآمد پتینه‌ کار مبتدی، نیمه‌ حرفه‌ای، حرفه‌ای و استادکار با یکدیگر متفاوت است. درصورتی‌ که شخصا اقدام به بازاریابی و دریافت پروژه کرده‌ باشید، درآمد شما از زمانی که در حال ارائه خدمات از طریق یک شرکت هستید، بیشتر خواهد بود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت‌گذاری پروژه‌ ها نیز می‌توان به زمان اجرا، متراژ یا وسعت پروژه، متریال‌ مورد استفاده و تکنیک اشاره کر

پتینه کاری مانند هر هنر دیگری تکنیک و روش های خاصی دارد که دانستن آن ها می تواند باعث افزایش درآمد هنرمند شود، اگر به دنبال حرفه ای شدن هستید و می خواهید کاری متمایز با درآمدی بالاتر از دیگران داشته باشید آکادمی رنگ و ابزار در خدمت شما است. دوره های آموزشی بی نظیر زیر نظر برترین اساتید ایران، همین حالا روی دکمه کلیک کرده و آموزش را شروع کنید.

میزان درآمد پتینه کاری ساختمانی

پتینه‌کاری از جمله هنرهای باسابقه فراوان است. در کشورهای پیشرو در هنر معماری، این روش، دارای صدها سال قدمت است. همچنین با ظهور سبک‌های هنر و معماری مدرن، پتینه دارای تحول اساسی شده است و از آن با تکنیک‌ها متریال‌هایی جدید در سبک‌های معماری داخلی مدرن، پست مدرن، مینی‌مال و وینتیج استفاده می‌شود.

درآمد پتینه‌کار در کشوری مانند آمریکا عموما از حدود 9.81 دلار در هر ساعت برای پتینه‌کاران نیمه‌حرفه‌ای شروع می‌شود و میزان درآمد این افراد با افزایش سطح مهارت آن‌ها، دشواری روش اجرا، زیبایی نتیجه کار و … افزایش می‌یابد. برای مثال یک پتینه‌کار حرفه‌ای ممکن است تا بیش از 22 دلار در ساعت درآمد داشته باشد.

درآمد پتینه کاری

یکی از عوامل موثر بر میزان درآمد پتینه کاری ساختمانی نیز مقیاس شرکت ارائه‌دهنده خدمات پتینه‌کاری است. برای مثال حقوق سالیانه یک پتینه‌کار در شرکت‌های کوچک ممکن است در حدود 28 هزار دلار باشد، درحالی‌که حقوق همین فرد در یک شرکت بزرگ و نامدار ممکن است به بیش از 45 هزار دلار برسد.

سطح درآمد پتینه‌کاران در ایران نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. معمولا سبک پتینه‌کاری و نوع متریال‌ها و میزان مهارت فرد از مهم‌ترین عوامل در این زمینه هستند. بنابراین هرچه بتوانید از طریق دریافت خدمات آموزشی و نیز امتحان و کسب تجربه، سبک‌های اجرای بیشتری را بیاموزید، فرصت‌های شغلی شما و نیز درآمد شما افزایش می‌یابد. به‌طور معمول یک پتینه‌‌کار مبتدی می‌تواند از 5 تا 8 میلیون تومان در ماه به بالا درآمد داشته باشد؛ درحالی‌که یک استادکار ممکن است حقوقی بین 8 تا 15 میلیون تومان را دریافت کند.

چشم‌انداز شغلی پتینه کاری ساختمانی

یکی از مزایای مشاغلی که با هنر و تجربه ارتباط دارند این است که از گزند اجرای ماشینی تا حد بسیار بالایی در امان هستند و ابزارهای جدید نیز فقط برای افزایش سرعت اجرا و نیز افزایش کیفیت اجرا مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته دیگر این‌که هر دو سبک پتینه مدرن و کلاسیک به موازات هم در حال رشد هستند و همواره برای هر دو سبک در پروژه‌های گوناگون درخواست اجرا وجود دارد. از سوی دیگر به‌طور مداوم سبک‌های جدیدی در زمینه پتینه‌کاری مدرن در حال ظهور، معرفی و آموزش هستند و پتینه‌کاران با یادگیری این سبک‌ها و تکنیک‌های جدید می‌توانند فرصت‌های شغلی و درآمد خود را تا حد بسیار بالایی افزایش دهند.

همانطور که در مقاله پتینه چیست گفتیم پتینه‌ کاری را هنر کهنه‌ کاری یا کهنه‌نمایی نیز می‌خوانند و جالب اینجا است که خود این هنر هرگز کهنه نمی‌شود و نوآوری در آن نقش بسیار بالایی در موفقیت پتینه‌کار دارد. پتینه‌کاران با افزودن کمی خلاقیت به کار خود ایجاد طرح‌های جدید و استفاده از طیف‌های رنگی متفاوت می‌توانند در زمینه کاری به شهرت و درآمد مناسبی برسند. در کنار تمامی این موارد همواره به یاد داشته باشید که پتینه‌کاران ساختمانی حتی در زمان بیکاری نیز می‌توانند با اجرای پتینه بر روی آیتم‌های دکوراسیون مانند پایه یک چراغ، یک پرده آویز، سطوح چوبی، مجمسه‌ها و … محصولاتی محبوب و پرطرفدار را ایجاد کنند.

موفقیت در پتینه کاری ساختمانی با خدمات آموزشی آکادمی رنگ و ابزار

رمز موفقیت پتینه‌کاری را می‌توان در آموزش دانست. خدمات آموزشی در این زمینه به روش‌های مختلفی قابل دریافت هستند. برای مثال آکادمی رنگ و ابزار به‌عنوان یکی از برترین مراکز آموزش پتینه کاری در ایران، دوره‌های آموزش پتینه‌کاری مدرن و کلاسیک با دو شیوه آموزش حضوری و غیر حضوری ارائه می‌دهد. بنابراین علاقمندان به حرفه پتینه کاری ساختمانی می‌توانند یکی از این دو نوع دوره‌ را متناسب با شرایط خود انتخاب کنند. همچنین ما در این آکادمی برای فراگیران دوره‌های حضوری، تمامی ابزارها و متریال‌های مورد نیاز برای تمرین‌های عملی را تهیه می‌کنیم و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. برای شرکت در این دوره‌ها کافی است از طریق سایت آکادمی رنگ و ابزار در کلاس‌های پتینه آکادمی ما ثبت نام کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوای محافظت شده !!